Vältä postinkulun epävarmuudet käyttämällä hallintotuomioistuinten sähköistä asiointipalvelua

Julkaistu 8.11.2019  Päivitetty 11.11.2019

Hallintotuomioistuimissa ja erityistuomioistuimissa on käytössä sähköinen asiointipalvelu, jonka kautta kansalaiset ja yhteisöt voivat esimerkiksi tehdä valituksen sekä toimittaa ja vastaanottaa asiakirjoja.

Uutisten mukaan maanantaina 11.11.2019 alkava postinjakelun lakko saattaa viivästyttää tai muuten häiritä kirjallista asiointia tuomioistuimissa.

On hyvä ottaa huomioon, että on lähettäjän vastuulla huolehtia siitä, että valitus tai muu asiakirja saapuu tuomioistuimeen määräajassa. Oikeusmenetysten välttämiseksi voi olla hyvä tutustua sähköiseen asiointipalveluun. Markkinaoikeudessa on mahdollista asioida myös sähköpostitse tai tuomalla asiakirjat paikalle markkinaoikeuteen. Postinjakelun lakko voi viivästyttää myös markkinaoikeuden postitse tiedoksi antamia asiakirjoja.

Asiointipalvelu löytyy osoitteesta https://asiointi2.oikeus.fi/hallintotuomioistuimet. Asiointipalveluun tunnistaudutaan Suomi.fi-tunnistautumista käyttäen joko omilla pankkitunnuksilla, sähköisellä henkilökortilla tai mobiilivarmenteella.

Lisätietoja:

Minna Mattila, kansliapäällikkö
Puh. 050 441 4853
minna.a.mattila@oikeus.fi

Markkinaoikeuden yhteystiedot ovat
Käyntiosoite: Tuomioistuimet-talo, Radanrakentajantie 5, 00520 Helsinki
Postiosoite: Radanrakentajantie 5, 00520 Helsinki
Puhelinvaihde: 029 56 43300
Faksi: 029 56 43314
Sähköposti: markkinaoikeus(at)oikeus.fi
Sähköpostia lähetettäessä (at)-merkintä korvataan @-merkillä

Hallinto- ja erityistuomioistuinten asiointipalvelu

https://asiointi2.oikeus.fi/hallintotuomioistuimet Avautuu uuteen ikkunaan